schadecarriere.nl
Background
Rapport

Claims Management Trends for 2023-2024

Claims Management Trends for 2023-2024

Rapport
15-11-2023
As customer service experiences undergo a transformation, driven by disruptive digital service providers like Amazon and Netflix, customer expectations are on the rise.

Insurance companies must also adapt their operational models to ensure exceptional customer satisfaction. This elevated customer experience is characterized by empathy and an enhanced customer journey, featuring elements such as transparency, digitalization, personalization that extends beyond contractual obligations, sustainability, and proactive measures.

Sia Partners collaborates with insurance companies worldwide to help them achieve their strategic goals. While focusing on claims management, Sia Partners assists insurers in transitioning from a claims processing framework to a customer-centric approach, benefiting both insurers and claimants. This transformation of the customer journey is driven by AI and other digital technologies, integrated into a claims ecosystem, and the establishment of a new digital operational model.

Insurers have already taken the initial steps in this transformation, yielding remarkable results. Therefore, stakeholders must expedite their decision to invest in a digital and analytical strategy to avoid a gradual decline and prepare for a resurgence of prosperity.

Lees verder op: SIA partners

Gerelateerde vacatures

Geïnteresseerd in een carrière bij organisaties in ditzelfde vakgebied? Bekijk hieronder de gerelateerde vacatures en vind de perfecte match voor jou!
Top vacature
Klaverblad
75.300 - 107.200
Medior, Senior
Zoetermeer
Als Propositiemarketeer Schade Zakelijk bij Klaverblad analyseer je trends en klantbehoeften, ontwikkel je proposities voor zakelijke schadeverzekeringen en werk je samen met marketing en sales om impactvolle oplossingen te creëren....
Rabobank
3.869 - 5.526
Medior
Breda
Als Verzekeringsadviseur Sector Bouw & Vastgoed Regio Zuid-West bij Rabobank ontwikkel en onderhoud je klantrelaties, adviseer je over verzekerbare risico’s, en vergroot je het marktaandeel samen met bancaire adviseurs. Je...
Zicht
3.052 - 4.577
Junior, Medior
Aalsmeer
Als Relatiebeheerder zakelijke verzekeringen (24-40 uur) bij Zicht ben je het aanspreekpunt voor zakelijke klanten. Je biedt deskundig advies over bedrijfsrisico's en werkt nauw samen met collega's. Verantwoordelijk voor offertes,...
Rabobank
2.832 - 4.045
Junior, Starter
Utrecht
Als Insurance Advisor - Early Career Program bij Rabobank ben je het eerste aanspreekpunt voor verzekeringsklanten. Je schakelt tussen mail, chat en telefoon, lost problemen op en werkt samen met...