
Juffrouw Polis, een andere manier van ondernemen
Waar komt je online oriëntatie vandaan?
“Ik ben van de generatie die is opgegroeid in de tijd dat internet en social media in opkomst waren en daardoor ben ik al van jongs af aan sterk online georiënteerd. Dus voor mij voelt het heel vanzelfsprekend om die online oriëntatie ook door te trekken naar de manier waarop ik mijn klanten benader, hen adviseer en het contact onderhoud. Bovendien is het gewoon ook heel erg leuk: mijn klanten komen uit alle hoeken van het land. En elke regio brengt z’n eigen kleur, toon en charme mee. Dat maakt het werk elke dag anders.”
Had je van tevoren een duidelijke onlinestrategie of is die er gaandeweg gekomen?
“Als je begint is het wel verstandig om te zorgen dat je consistent aanwezig bent op de socials; het is iets voor de lange duur. Dus ja, in de beginjaren zorgde ik ervoor dat ik wekelijks iets postte; alles voor de zichtbaarheid. Ik had toen ook een social media coach die me begeleidde. Maar met de ervaring die ik nu heb, weet ik wat goed is voor mij. En wat werkt. Ik heb nu dan ook geen vaste agenda meer.”
[....]