schadecarriere.nl

The role of brokers in an AI-driven insurance landscape

Nieuws
20-12-2024
Marc Voses
The role of artificial intelligence (AI) in the insurance industry has grown significantly, but its rapid adoption is accompanied by complex ethical, operational, and regulatory challenges.

Marc Voses (pictured), a partner at Clyde & Co, shared his insights into what insurance brokers in the United States should know about AI’s evolving regulatory landscape in 2025.

“The primary concerns regarding discrimination in AI underwriting – and the use of AI in claims handling or any operational capacity – are around bias in the algorithm and the data being used,” Voses said in conversation with Insurance Business. “AI systems can sometimes inadvertently perpetuate existing biases present in historical data.”

This bias, he says, can lead to unfair practices, including discriminatory pricing, coverage decisions, and claims handling.

[....]



Lees verder op: insurancebusinessmag.com

Gerelateerde vacatures

Geïnteresseerd in een carrière bij organisaties in ditzelfde vakgebied? Bekijk hieronder de gerelateerde vacatures en vind de perfecte match voor jou!
Achmea
3.569 - 4.853
Junior, Medior
Meerdere locaties
Als Letselschadebehandelaar met klachtenspecialisatie bij Achmea speel je een cruciale rol in het verbeteren van klanttevredenheid en het herstellen van vertrouwen bij ontevreden klanten. Je werkt met een team aan...
Achmea
4.009 - 5.505
Medior
Meerdere locaties
Als Letselschaderegelaar bij Achmea werk je in een dynamische omgeving met veel vrijheid en verantwoordelijkheid. Je onderzoekt letselschadedossiers, bezoekt cliënten en belangenbehartigers, en stemt schaderegelingen af. Je werkt zelfstandig maar...
CED Interim Professionals
4.425 - 6.382
Medior, Senior
Amsterdam
Als Expert Personenschade - vast bij CED Interim Professionals werk je zelfstandig aan het oplossen van personenschadezaken. Je bouwt snel vertrouwen op en denkt in oplossingen. De functie biedt flexibiliteit,...
Achmea
4.009 - 5.505
Medior
Apeldoorn
Als Teammanager Klantenservice Wonen & Onderweg bij Centraal Beheer leid je een team van 15-20 klantcontactmedewerkers. Je waarborgt kwalitatief klantcontact, coacht je team, en monitort KPI's zoals NPS. Je stimuleert...