vergrootglas
Vacatures voor Schade Specialisten

Interviews met Schade Specialisten over ontwikkelingen in de sector en binnen organisaties

  • logo De Nederlandsche Bank
    Michiel van Dellen
    Linkedin Twitter Facebook RSS

    Het geeft voldoening als verzekeraars in beweging komen

    Michiel van Dellen - Toezichthouder De Nederlandsche Bank

    Het geeft voldoening als verzekeraars in beweging komen als we ze wijzen op potentiële risico’s binnen de onderneming. En dan niet omdat we dreigen met formele dwangmiddelen, maar omdat onze analyse hout snijdt.


    Lees verder ]
  • logo Rochewood
    Amber
    Linkedin Twitter Facebook RSS

    Geluk bij een ongeluk

    Amber - Letselschadebehandelaar Rochewood

    ''Ieder slachtoffer is een individu waardoor de beste oplossing ook per slachtoffer beoordeeld dient te worden. Een alleenstaande moeder met vier kinderen die naar aanleiding van een ongeval een beenbreuk heeft opgelopen, loopt tegen andere problematiek aan dan een directeur van een groot bedrijf met hetzelfde letsel."


    Lees verder ]
  • logo Nh1816 Verzekeringen
    Niels Duinmaijer
    Linkedin Twitter Facebook RSS

    Het gaat niet alleen om de centen

    Niels Duinmaijer - Letselschadebehandelaar Nh1816 Verzekeringen

    ‘Je kunt ons vergelijken met een cold case team van de recherche. Met een frisse blik kijken we naar de dossiers en zoeken naar nieuwe invalshoeken om de zaak op te lossen. Reconstructie van wat er is gebeurd en hoe het schadeproces daarna is verlopen, geven vaak al een beeld waar de oplossing zou kunnen liggen.'


    Lees verder ]
  • logo DEKRA People
    Interview met Ilona
    Linkedin Twitter Facebook RSS

    ‘Werken voor verschillende werkgevers: een uitdaging!’

    Interview met Ilona - Interim professional letselschade DEKRA People

    Je leert verschillende bedrijfsculturen kennen en ziet snel wat er goed gaat en wat niet. De goede dingen neem je dan weer mee naar een volgende opdracht, daar leer je zo ontzettend veel van. ‘En ik houd aan elke opdracht wel weer een aantal leuke contacten over’.


    Lees verder ]
  • logo Achmea
    Henny Atsma
    Linkedin Twitter Facebook RSS

    Niemand kent je beter dan jezelf

    Henny Atsma - Manager Marketing & Commercie FBTO

    ‘Veel zogenaamde klantkennis is gebaseerd op afgeleide informatie en aannames, zonder enig persoonlijk contact. Klanten worden op basis van aannames in hokjes gestopt, maar uiteindelijk kent niemand je beter dan jezelf. En juist daar ligt voor ons de uitdaging: wij bepalen niet wat goed is voor de klant, maar helpen de klant om de beste keuzes voor zichzelf te maken.'


    Lees verder ]
  • logo Vivat Verzekeringen
    Edwin Grutterink
    Linkedin Twitter Facebook RSS

    Verzekeren 2.0

    Edwin Grutterink - General Manager Schade VIVAT

    De markt is zo competitief dat we elkaar eigenlijk het verlies niet gunnen en het premieniveau is structureel te laag. Wel valt er nog veel winst te behalen, bijvoorbeeld op het terrein van samenwerking binnen de keten, gedifferentieerde premiestelling of betere schadelastbeheersing.


    Lees verder ]
  • logo DPA Banking & Insurance
    Abdessamad Chohou
    Linkedin Twitter Facebook RSS

    Detachering als springplank voor de gedroomde loopbaan

    Abdessamad Chohou - Professional DPA Banking & Insurance

    Met een BSc Business Economics op zak koos Abdessamad voor een detacheerder in de pensioenwereld. ‘Op die manier kreeg ik de kans in de keuken te kijken van verschillende organisaties. Dat wilde ik graag want je moet tenslotte eerst met je ‘poten in de klei’ hebben gestaan voordat je als Consultant van waarde kunt zijn.


    Lees verder ]
  • logo Achmea
    Esther Hermans
    Linkedin Twitter Facebook RSS

    Onze dienstverlening is mensenwerk

    Esther Hermans - Manager Inkoop & Uitbesteding Achmea Rechtsbijstand

    'Onze dienstverlening is mensenwerk. Niet gek dus dat de focus van de teammanager primair op de mensen ligt.' Aan het woord is Esther Hermans, manager Inkoop & Uitbesteding. Haar afdeling is verantwoordelijk voor de organisatie van de externe rechtshulp en de inkoop van aanvullende diensten zoals experts en deurwaarders.


    Lees verder ]
  • logo De Amersfoortse
    Anne Elsinga
    Linkedin Twitter Facebook RSS

    ‘Je krijgt veel vertrouwen’

    Anne Elsinga - relatiebeheerder AOV De Amersfoortse

    Als relatiebeheerder AOV word ik vooral blij van het intensieve contact met de intermediairs en van het commerciële deel dat hierbij komt kijken. Het opbouwen van een band met de intermediairs is belangrijk. Een goede band vraagt om investering in de relatie. Dit betaalt zich altijd terug, bijvoorbeeld tijdens de offerte-onderhandelingen.


    Lees verder ]
  • logo EMN Expertise
    André Heijs
    Linkedin Twitter Facebook RSS

    Een dag met de Letselschade-Expert: Laveren tussen uitersten

    André Heijs - senior letselschade-expert bij EMN Mens

    ´Het letselschadevak verandert voortdurend door nieuwe medische, juridische en maatschappelijke inzichten. Dat maakt het vak aantrekkelijk; je bent nooit uitgeleerd. Zelf zou ik er een voorstander van zijn dat we slachtoffers die daar behoefte aan hebben nog veel meer gaan helpen in de praktische zin, echt gaan ontzorgen.´


    Lees verder ]
  • logo Achmea
    Annemiek Heijnen
    Linkedin Twitter Facebook RSS

    Durf jij beslissingen te nemen?

    Annemiek Heijnen - Teamleider BJZ Achmea Rechtsbijstand

    ´Wij hebben te maken met slachtoffers. Mensen met letsel die na deze traumatische ervaring gehoord willen worden. In zo´n situatie heb je niet alleen een jurist nodig die de mogelijkheden schetst, maar reken je op een professional die als adviseur naast je gaat staan.´


    Lees verder ]
  • logo Zicht, risico- en verzekeringsadviseurs
    Roy Boevink
    Linkedin Twitter Facebook RSS

    Werken zoals je bent, dat brengt resultaat!

    Roy Boevink - Vestigingsmanager Enschede en Zeist, Zicht, risico- en verzekeringsadviseurs

    'Als vestigingsmanager ben ik dagelijks met klanten en collega’s bezig. Mijn persoonlijke ambitie is gelijk aan die van Zicht: in alles wat ik doe wil ik relaties behoeden voor het onnodig en onbewust lopen van financiële risico’s. Dat vind ik ook het leuke van dit bedrijf: zoals je bent, zo kun je hier ook werken.´


    Lees verder ]
  • logo EMN Expertise
    Manfred Hommeles re
    Linkedin Twitter Facebook RSS

    Het vaststellen van de hoogte van een schade is geen exacte wetenschap.

    Manfred Hommeles re - schade-expert EMN Expertise

    ´Elke schade, elk bezoek en elke verzekerde is anders. Sta je de ene dag samen met een verzekerde te kijken naar een uitgebrand bedrijf of woning, sta je de andere dag bij een grote waterschade of becijfer je de gevolgen van een ramkraak. Het vaststellen van de hoogte van een schade is geen exacte wetenschap.´


    Lees verder ]
  • logo DEKRA People
    Michelle Pouw
    Linkedin Twitter Facebook RSS

    In mijn werk zoek ik uitdaging en afwisseling.

    Michelle Pouw - interim professional van DEKRA People

    In mijn werk zoek ik uitdaging en afwisseling. Tot nu toe zijn mijn opdrachtgevers zeer divers geweest. Van volmachtkantoren tot verzekeringsmaatschappijen. Van verkeerschades tot brand/varia en loonregres. Op dit moment doe ik een opdracht bij Univé waar ik complexe verkeersschades behandel.


    Lees verder ]
  • logo Europeesche Verzekeringen
    Joyce Burkens
    Linkedin Twitter Facebook RSS

    ´Uiteindelijk kun je nooit op routine varen´

    Joyce Burkens - Commercieel Directeur De Europeesche

    Die emotie maakt de reisverzekering anders dan ‘gewone’ schadeverzekeringen. “Mensen hebben het hele jaar naar de reis toegeleefd. En vervolgens zijn ze in een ongewone omgeving en voelen ze zich kwetsbaar. Zekerheid bieden is dan heel belangrijk.”


    Lees verder ]
  • logo Achmea
    Sylvia Lamberts
    Linkedin Twitter Facebook RSS

    Wij helpen dromen realiseren

    Sylvia Lamberts - Teammanager Medische Dienst Achmea

    Jaarlijks beoordelen wij circa 45.000 aanvragen waarvan ruim 98% wordt afgesloten. Vaak zonder enig probleem en soms door de   premie op een specifieke situatie af te stemmen.


    Lees verder ]
  • logo Reaal
    Jerre Veltman
    Linkedin Twitter Facebook RSS

    Innovatie in de schademarkt kan niet los staan van de inhoud.

    Jerre Veltman - lid directieteam Reaal Schade

    In de loop van dit jaar zal de overname van Reaal door de Chinese verzekeraar Anbang worden afgerond. Anbang Insurance Group geeft daarmee heeft de ambitie om de verzekeringsactiviteiten in Nederland en Europa verder uit te bouwen. Wat betekent dit voor de ontwikkeling van Reaal Schade, we vroegen het aan directielid Jerre Veltman.


    Lees verder ]
  • logo Achmea
    David de Jong
    Linkedin Twitter Facebook RSS

    Data Scientist: the new cool kid on the block

    David de Jong - Manager Strategie & Ontwikkeling, divisie Schade & Inkomen Achmea

    ´De verzekeringmarkt staat aan de vooravond van ingrijpende veranderingen. Volgens velen is het huidige business model aan het einde van haar levenscyclus. Het ontsluiten van data biedt ongekende mogelijkheden tot innovatie.´


    Lees verder ]
  • logo AEGON
    Robbert Bakker
    Linkedin Twitter Facebook RSS

    Pioniers zijn op hun plek bij Aegon

    Robbert Bakker - Chief Digital Officer / Directeur Marketing & Business Development

    ´Digital zorgt ervoor dat alles op z’n kop gaat: de producten, de distributie, het hele business model. Diegene die daar het beste op anticipeert, is de winnaar.´


    Lees verder ]
  • logo PwC
    Christoffel van Riet
    Linkedin Twitter Facebook RSS

    Materiekennis koppelen aan IT kennis

    Christoffel van Riet - Director Insurance Technology PwC

    De markt voor verzekeraars is sterk in beweging. Security, Cloud, Sourcing, Digitalisering, Realtime Data impact en veranderde risico modellen zetten het marktaandeel van traditionele aanbieders zwaar onder druk.


    Lees verder ]
  • logo Actuarieel Instituut
    Jeroen Breen
    Linkedin Twitter Facebook RSS

    Binnen het schade domein is heel veel te doen.

    Jeroen Breen - algemeen directeur Actuarieel Instituut

    ´Binnen het schadedomein is heel veel te doen. Met name op het terrein van big data, waar met behulp van predictive modelling wordt geprobeerd toekomstig gedrag van consumenten te voorspellen.´


    Lees verder ]
  • logo DPA Banking & Insurance
    Daniëlle Putman
    Linkedin Twitter Facebook RSS

    Schadebeleving is, net als pijnbeleving, heel persoonlijk

    Daniëlle Putman - Letselschadebehandelaar, DPA Bankin & Insurance

    'Dat ik iets kan betekenen voor andere mensen, dat is altijd belangrijk geweest in mijn studiekeuze en nu ook in mijn loopbaan. Mensen helpen die schade hebben geleden, past me goed. Schade overkomt je, je hebt er geen of nauwelijks invloed op.´


    Lees verder ]
  • logo Meeùs
    Arno Raats
    Linkedin Twitter Facebook RSS

    Hoe de klant de schadebehandeling ervaart, dát telt.

    Arno Raats - Schadebehandelaar bij de Schadedesk Meeùs

    ´Juist een schadebehandeling moet perfect verlopen. Dat is ook het bijzondere van een verzekeringsproduct: Je weet pas zeker of het echt goed is wanneer je een schade hebt. Het is geweldig om de klant op zijn moment te kunnen bevestigen in zijn keuze door hem te ontzorgen.´


    Lees verder ]
  • logo Achmea
    Stan Teuben
    Linkedin Twitter Facebook RSS

    Risicodifferentiatie en prijselasticiteit gaan de markt bepalen.

    Stan Teuben - Manager Product & Portfoliomanagement Schadeverzekeringen Particulieren, Achmea

    De tijd dat de premiestelling in een schadeverzekering uitsluitend was gebaseerd op het schadeverloop in de portefeuille ligt definitief achter ons. Steeds meer (externe) data wordt betrokken bij de vaststelling van de klantpremie waarbij naar gedifferentieerde risicomodellen wordt gezocht die de werkelijkheid zo dicht mogelijk benaderen.


    Lees verder ]
  • logo Achmea
    Jack Hommel
    Linkedin Twitter Facebook RSS

    Uitdagingen voor de verzekeringssector

    Jack Hommel - directie Achmea

    ´Verzekeringen maken het mogelijk dat je kunt doen wat je wilt, zonder al te grote belemmeringen. Gestoeld op solidariteit leveren ze een bijdrage aan een leefbare maatschappij. Vanuit die maatschappelijke relevantie geloof ik daarom ook onvoorwaardelijk in een zonnige toekomst voor de branche.´


    Lees verder ]
  • logo Zicht, risico- en verzekeringsadviseurs
    Roberto Castro Tajes
    Linkedin Twitter Facebook RSS

    Schadebehandelaar: een vak apart

    Roberto Castro Tajes - Schadebehandelaar Zicht, risico- en verzekeringsadviseurs

    Het vak van schadebehandelaar is een apart vak in de verzekeringsbranche. Wij zijn de medewerkers die moeten waarmaken dat onze klanten in het verleden goed zijn geadviseerd en een prima polis hebben afgesloten. Elk schadegeval is anders. Daarom is het belangrijk om goed naar de klanten te luisteren en te proberen je in te leven in hun situatie.


    Lees verder ]
  • logo Rochewood
    Eveline Sinnige en John Rondeel
    Linkedin Twitter Facebook RSS

    Vermijd de tegenstelling en zoek naar het gemeenschappelijke.

    Eveline Sinnige en John Rondeel - resp. interim letselschade jurist en freelance letselschade professional via Rochewood

    ´Mensen met letselschade helpen hun situatie een dragelijk karakter te geven is de kern van onze functie. Domweg een zak geld ter beschikking stellen is vaak niet de oplossing. Soms bereik je meer door een woning aan te laten passen of een opleidingstraject aan te bieden. Iedere situatie is anders en vraagt om een individuele aanpak.´


    Lees verder ]
  • logo AEGON
    Jacques Jongen
    Linkedin Twitter Facebook RSS

    Risicodeskundige

    Jacques Jongen - Risicodeskundige

    Je probeert verder te kijken dan alleen de standaard risico’s die een ondernemer loopt. Je denkt aan de toekomst van de klant en die van Aegon, daarbij staan de behoeften van de klant centraal. Het is uiteindelijk zijn portemonnee en het gaat om zijn continuïteit.

    Lees verder ]
  • logo EY
    Fiona Park
    Linkedin Twitter Facebook RSS

    Onze benadering is uniek: sectorgericht, wereldwijd en integraal.

    Fiona Park - Senior Manager Financial Services Advisory

    Financiële dienstverleners hebben niet alleen te maken met ingrijpende wijzigingen in wet- en regelgeving, zij moeten zich ook buigen over zaken als vermogensbeheer, bedrijfsrisico's en mondiale groei - en dat terwijl ze ook nog eens aan strengere transparantie eisen moeten voldoen. Dat maakt dat organisaties fundamenteel anders zijn gaan denken over risicomanagement.

    Lees verder ]
  • logo Vidi Expertise B.V.
    Wim de Hoog
    Linkedin Twitter Facebook RSS

    Elke schade is anders.

    Wim de Hoog - directeur

    Als je een claim onderzoekt moet je de tijd nemen voor de verzekerde in zowel het voor- als natraject en verder kijken dan je neus lang is. Elke schade is anders en vraagt dus niet alleen om expertise maar ook om een frisse blik.

    Lees verder ]
  • logo AEGON
    Folkert van der Ploeg
    Linkedin Twitter Facebook RSS

    Next level pricing

    Folkert van der Ploeg - Finance Manager Business Line AEGON Schade

    Verzekeraars bepalen hun prijsstelling traditioneel op basis van historische informatie. Dat willen we doorbreken. Over je eigen grenzen heen kijken, de samenwerking zoeken en leren van elkaars expertise, maakt ons tot een ongekend krachtig financieel team. Met relevante stuurinformatie adviseren we afdelingen en management en nemen we ons deel van de verantwoordelijkheid voor de winstgevendheid van de producten.'

    Lees verder ]
  • logo Nedasco B.V.
    Paul Deen
    Linkedin Twitter Facebook RSS

    De Schademarkt verandert en trekt aan.

    Paul Deen - Unitleider Acceptatie Bedrijven

    Als team krijgen we alle ruimte om te zorgen dat onze dienstverlening op alle fronten goed blijft lopen. Dat vergt soms de nodige creativiteit wil je de stroom aan offertes, nieuwe aanvragen en mutaties succesvol afhandelen. Maar met de ondernemersgeest die binnen ons team leeft, is dat geen probleem!

    Lees verder ]
  • logo Achmea
    Ellen Ruijfrok
    Linkedin Twitter Facebook RSS

    Dansen met de klant.

    Ellen Ruijfrok - Manager klantcontact Particulier Schade Centraal Beheer

    Werken binnen het klantcontact center is een uitgelezen mogelijkheid om het talent van mensen aan te boren en verder te ontwikkelen. Als Teamleider besteed je 70% van je tijd aan het coachen van de medewerkers om ze verbaal te leren dansen met onze klanten.

    Lees verder ]
  • logo De Nederlandsche Bank
    Helen Stijnen
    Linkedin Twitter Facebook RSS

    Organisaties in beweging krijgen is de essentie van toezichthouden.

    Helen Stijnen - Toezichthouder

    Je actuariële kennis vormt een mooie basis, maar dekt slechts een deel van het totale spectrum dat je moet overzien. Om een goed beeld te krijgen van de risico´s die een verzekeraar loopt is het ook van belang dat je zicht krijgt op hoe het management er in zit, wat de cultuur van een organisatie is en of de strategie van een organisatie overeenkomt met de keuzes die worden gemaakt.

    Lees verder ]
  • logo Allianz
    Kenneth Doekhi
    Linkedin Twitter Facebook RSS

    Hier werk je met professionals die staan voor hun baan

    Kenneth Doekhi - Manager Inkomens verzekeringen

    Het is leuk om te werken voor een bedrijf dat groeit. Dat schept ruimte. Ruimte voor eigen initiatief, verdieping en persoonlijke ontwikkeling. Het creëert bovendien een sfeer van samenhorigheid.´ Aan het woord is Kenneth Doekhi, Manager Inkomensverzekeringen. ´Met het oog op de privatiseringstendens in de sociale zekerheid kregen wij in 2006 de kans om op een onconventionele manier een nieuw bedrijf neer te zetten onder de vleugels van een van de grootste verzekeraar ter wereld. En met succes, want 6 jaar later zijn wij een van de toonaangevende partijen in de markt.


    Lees verder ]
  • logo a.s.r.
    Myriam van de Vorst
    Linkedin Twitter Facebook RSS

    Het verbeteren van onze dienstverlening is een soort tweede natuur.

    Myriam van de Vorst - Teammanager Verkeer & Transport

    De schademarkt kenmerkt zich door stevige concurrentie. Het directe kanaal wint vooral terrein in de particuliere markt. In de zakelijke markt heeft het intermediair nog een stevige positie. ASR moet zich blijven onderscheiden, wil ze haar marktpositie verder kunnen uitbouwen. We willen een bedrijf zijn waar men graag bij verzekerd is. Om dat te realiseren houden we onze processen en werkwijzen opnieuw tegen het licht en toetsen deze op de kernwaarden: ´persoonlijk, aanspreekbaar en eigen & echt.

    Lees verder ]
  • logo DAS
    Erik de Vries
    Linkedin Twitter Facebook RSS

    Letselschadespecialist

    Erik de Vries - Teamleider DAS Rechtsbijstand

    Ik hou er van om heel praktisch en pragmatisch bezig te zijn. Daarom boeit het vak van letselschadejurist mij nog iedere dag. Je bent voortdurend op zoek naar de beste oplossing voor je klant en schippert daarbij tussen de belangen van diverse partijen. Je juridische en schadetechnische kennis vormen daarbij de basis, maar het zijn je sociale en onderhandelingsvaardigheden waarmee je het verschil maakt.

    Lees verder ]
  • logo De Nederlandsche Bank
    Marcel Bleyenberg
    Linkedin Twitter Facebook RSS

    Het is echt teamwork.

    Marcel Bleyenberg - Bedrijfsanalist Zorgverzekeraars

    Hij werkte vier jaar bij het College voor zorgverzekeringen (CVZ) en toen kreeg Marcel Bleyenberg (27) de mogelijkheid over te stappen naar DNB. Juni 2011 werd hij aangesteld als bedrijfsanalist op de afdeling Zorgverzekeraars. 'Ik ben echt een kwantitatieve man. Cijfers zijn toch het fundament.

    Lees verder ]
  • logo a.s.r.
    Hassan Fathallah
    Linkedin Twitter Facebook RSS

    Bij een klein bedrijf kun je snel schakelen.

    Hassan Fathallah - Productmanager

    Hassan Fathallah werkt inmiddels al 10 jaar bij de Europeesche. Als je met hem door het pand loopt heb je het idee dat iedereen hem kent. ´Dat heeft ook te maken met mijn rol als Productmanager´, licht Hassan toe. ´Vanuit mijn werk heb ik contact met bijna alle disciplines binnen de organisatie. We staan aan de basis van de vernieuwing en moeten soms tegenstrijdige belangen tegen elkaar afwegen en vertalen naar wat goed is voor de klant en het rendement. Dat lukt alleen als je de dialoog zoekt.

    Lees verder ]
  • logo Achmea
    Jaap de Louw
    Linkedin Twitter Facebook RSS

    Van product naar ondernemingsgericht denken en handelen.

    Jaap de Louw - Directeur Volmachtbedrijf

    We willen in Nederland de best gewaardeerde verzekeraar van ons intermediair worden. Om dat te bereiken gaat het roer bij Achmea drastisch om. We komen met een dienstverlening die beter aansluit op de wensen van het professionele intermediair en invulling geeft aan de eisen van transparantie. Kern van de verandering is dat we overstappen van productgericht naar ondernemingsgericht denken en handelen, waarbij de klant te allen tijde centraal wordt gesteld.

    Lees verder ]
Contactgegevens

CareerGuide

Argonweg 14
1362 AA Almere

Postbus 60184
1320 AE Almere

Tel: 036 - 7440 136

KvK 32090652
ING Bank NL91INGB065.42.67.456
BTW NL.8106.57.041.B01

Wie we zijn

Schadecarriere.nl is onderdeel van het platform van CareerGuide, 25 vacaturebanken voor specialisten!
Onze vacaturebanken (geen bemiddeling) bieden professionals relevante vacatures binnen hun expertise.

Ook een vacature plaatsen? Neem contact met ons op:


Nienke Smit   Pieter Lammers
Nienke Smit
n.smit@careerguide.nl
06-41454957
  Pieter Lammers
p.lammers@careerguide.nl
06-41454956
Linkedin    Twitter   Linkedin    Twitter