vergrootglas
Vacatures voor Schade Specialisten
Ellen Ruijfrok
Geplaatst: 4-2-2013

Dansen met de klant.

Interview met Ellen Ruijfrok - Manager klantcontact Particulier Schade Centraal Beheer

´Verkoop Particulieren is echt de gaafste afdeling binnen Achmea om voor te werken. De dynamiek is enorm evenals de energie die direct klantencontact oplevert. Jaarlijks verwerken wij 1,2 miljoen inkomende telefoontjes. 1,2 miljoen kansen om iets voor onze klant te betekenen. Door goed te luisteren, verbinding te zoeken en met oplossingen te komen die worden omarmd.´

Dansen met de klant
Ellen Ruijfrok, Manager Klantcontact Particulier Schade bij Centraal Beheer, praat vol enthousiasme over haar eigen afdeling. ´Werken binnen het klantcontact center is een uitgelezen mogelijkheid om het talent van mensen aan te boren en verder te ontwikkelen. Als Teamleider besteed je 70% van je tijd aan het coachen van de medewerkers om ze verbaal te leren dansen met onze klanten. De tijd van belscripts ligt namelijk al ver achter ons. Waar we naar streven is dat we verbinding weten te maken met de klant om wie ze zijn. Dat de klant het gevoel krijgt een goede neef of nicht aan de lijn te hebben. Zodanig dat we de klant soepel naar het einddoel leiden: de oplossing van zijn of haar vraag. En daar raken dienstverlening en commercie elkaar. Want naast een tevreden klant gaat het ook om financiële waarden als omzet en behoud.

In de frontlinie
Het klantcontact center is een geweldige plek om voor een manager die zich wil ontwikkelen. Als manager maak je hier in een jaar meer mee dan in 10 jaar elders in het bedrijf. Deels omdat we in de frontlinie werken van het verzekeringsbedrijf, deels omdat we met een stevige flexibele schil werken. Ieder team bestaat voor 40% uit uitzendkrachten. Dat betekent dat je veel te maken krijgt met in- en uitstroom maar ook opleiden en beoordelen. Als manager ben je hier geen ´beheerder ´, integendeel, je werkt in een omgeving die altijd in beweging is, en permanent op zoek is naar manieren om beter te worden.

Ik wil mijn team graag versterken met een aantal managers die onze dienstverlening nog verder weten te verbeteren. Managers die verantwoordelijk zijn voor klantbeleving, verkoop, efficiency en medewerkerstevredenheid. En bij kunnen dragen aan de organisatie van morgen. Ook bij ons zie je veel nieuwe vormen van contact (twitter, facebook, chatten) en webcare en dat vervult een steeds prominentere rol. Ik zoek mensen die zich geïnspireerd voelen door klantcontact, in welke vorm dan ook en de ontwikkeling van hun team daarin voorop stellen.

Wil je dit interview verder delen?
Contactgegevens

CareerGuide

Argonweg 14
1362 AA Almere

Postbus 60184
1320 AE Almere

Tel: 036 - 7440 136

KvK 32090652
ING Bank NL91INGB065.42.67.456
BTW NL.8106.57.041.B01

Wie we zijn

Schadecarriere.nl is onderdeel van het platform van CareerGuide, 25 vacaturebanken voor specialisten!
Onze vacaturebanken (geen bemiddeling) bieden professionals relevante vacatures binnen hun expertise.

Ook een vacature plaatsen? Neem contact met ons op:


Nienke Smit   Pieter Lammers
Nienke Smit
n.smit@careerguide.nl
06-41454957
  Pieter Lammers
p.lammers@careerguide.nl
06-41454956
Linkedin    Twitter    Contact met Nienke Smit via WhatsApp   Linkedin    Twitter    Contact met Pieter Lammers via WhatsApp