vergrootglas
Vacatures voor Schade Specialisten
Henny Atsma

Niemand kent je beter dan jezelf

Interview met Henny Atsma - Manager Marketing & Commercie FBTO

‘Veel zogenaamde klantkennis is gebaseerd op afgeleide informatie en aannames, zonder enig persoonlijk contact. Klanten worden op basis van aannames in hokjes gestopt, maar uiteindelijk kent niemand je beter dan jezelf. En juist daar ligt voor ons de uitdaging: wij bepalen niet wat goed is voor de klant, maar helpen de klant om de beste keuzes voor zichzelf te maken. Als online verzekeraar moet je het de klant zo makkelijk mogelijk maken en het gevoel geven dat je één op één met ze communiceert. Data speelt daarbij een belangrijke rol.’

Henny Atsma, Manager Marketing & Commercie FBTO, vervolgt: ‘Toegang tot data is daarbij niet de ‘key’, het gaat vooral om de intelligentie en toepasbaarheid er van. Hoe gebruik je data om relevanter te worden voor de klant. Binnen FBTO werken we uitsluitend nog fact based. Marktcijfers, klantonderzoeken, portefeuille- en klantdata, etc. vormen de basis van al onze beslissingen. Alles draait om data en de inzichten die dat oplevert.’

Onderbouwing
‘In de vertaalslag van data naar inzicht spelen onze Marketing Intelligence Analisten een cruciale rol. Zij leveren de onderbouwing voor de keuzes die er binnen Marketing worden gemaakt met als doel om via tevreden klanten te werken aan een duurzaam groeiende klantenbase.

Hoe communiceren we slimmer met de klant, welke boodschap brengen we via welk kanaal, welke gelaagdheid kun je daarin aanbrengen, hoe laten we offline en online in elkaar overlopen, hoe beweegt ons publiek zich op internet en op onze site, waar liggen de afhaak momenten, waar liggen de aankoopkansen, etc. Voor de beantwoording op die vragen zoeken onze marketeers richting. De MI Analist helpt daarbij door vooraf analyses van op te leveren en tijdens en na campagnes ook inzicht te verschaffen in de effectiviteit en het rendement van onze acties. Kortom een zeer veelzijdige rol die je in het midden van de marketinghectiek plaatst.’

Discipline in ontwikkeling
Henny Atsma heeft een achtergrond in de marketing van diensten. Ze maakte de overstap naar Achmea vanwege de inhoudelijke uitdaging. ‘Marketing Intelligence is een vakgebied dat nog sterk in ontwikkeling is. Voor velen van ons is het een ontdekkingsreis en dan biedt Achmea een geweldige omgeving omdat we op een aantal terreinen absoluut voor op de markt lopen Alleen bij FBTO zijn we al met 30 professionals, en we delen onze ervaringen en expertise ook met de collega’s van bijvoorbeeld Centraal Beheer en Zilveren Kruis. Daar worden we allemaal beter van. Wil jij hier onderdeel van uitmaken, ben je ondernemend, onafhankelijk en proactief, dan ga ik graag het gesprek met je aan.’

Lees meer over de rol van Marketing Intelligence Analist

Wil je dit interview verder delen?
Geplaatst: 12-6-2017
Contactgegevens

CareerGuide

Argonweg 14
1362 AA Almere

Postbus 60184
1320 AE Almere

Tel: 036 - 7440 136

KvK 32090652
ING Bank NL91INGB065.42.67.456
BTW NL.8106.57.041.B01

Wie we zijn

Schadecarriere.nl is onderdeel van het platform van CareerGuide, 25 vacaturebanken voor specialisten!
Onze vacaturebanken (geen bemiddeling) bieden professionals relevante vacatures binnen hun expertise.

Ook een vacature plaatsen? Neem contact met ons op:


Nienke Smit   Pieter Lammers
Nienke Smit
n.smit@careerguide.nl
06-41454957
  Pieter Lammers
p.lammers@careerguide.nl
06-41454956
Linkedin    Twitter    Contact met Nienke Smit via WhatsApp   Linkedin    Twitter    Contact met Pieter Lammers via WhatsApp