vergrootglas
Vacatures voor Schade Specialisten
Daniëlle Emsbroek
Geplaatst: 12-6-2017

We groeien hard, maar we houden vast aan de kracht van onze kleinschaligheid

Interview met Daniëlle Emsbroek - Manager DEKRA People

Schadeverzekeraars hebben het niet makkelijk. Veranderende solidariteit, kritischer consumenten, toenemende schadelast, hoge uitvoeringskosten en hevige concurrentie zetten de marges onder druk. De noodzaak om te innoveren is groot en de branche is volop in beweging. Verzekeraars doen er dan ook alles aan om met behulp van o.a. nieuwe technologieën het dienstenpakket aan te passen, het serviceniveau te verhogen en de kosten te verlagen.

‘Dat wijzigt de vraag naar schadeprofessionals’, vertelt Daniëlle Emsbroek, manager DEKRA People. ‘Technologie vervangt veel administratieve rollen binnen een verzekeraar. Denk bijvoorbeeld aan het schademeldingsproces. Vroegen zaten er hele teams telefonisch meldingen aan te nemen. Tegenwoordig loopt dat vrijwel allemaal via internet. De klant doet zowel het acceptatie- als het schadebehandelingsproces steeds meer zelf. Maar ook in procesoptimalisatie wordt door verzekeraars veel energie gestoken. Wij helpen organisatie regelmatig om de transitie van de oude naar de nieuwe werkwijze soepel te laten verlopen. Dat neemt niet weg dat op termijn ook bij ons het eenvoudiger gekwalificeerde werk uiteindelijk verdwijnt.

Voor de groei van DEKRA People zetten we dan ook in op specialisten die zich blijvend willen ontwikkelen. Of het nu gaat om starters of ervaren schadeprofessionals: ze moeten met de tijd mee. Mooi voorbeeld daarvan is een verandering die plaats vind in het vak van schadebehandeling. Wij zien dat de Schadebehandelaar steeds meer wordt ingezet als schaderegelaar met een duidelijke rol in de toegevoegde waarde richting een verzekerde. De manier van communiceren wordt daarin steeds belangrijker. Dat vraagt om andere vaardigheden, bijvoorbeeld op het terrein van inlevingsvermogen en onderhandelen.

Groei DEKRA People
In 2014, twee jaar na de start van DEKRA People, nam Daniëlle het roer over. Zij had ruime ervaring opgedaan in het detacheringsvak en zag mooie kansen voor de organisatie. ‘Destijds zat DEKRA People in een opstartfase en concentreerde zich op ondersteuning van het schadeproces. De Business Unit Schade (Personenschade en Schadebehandeling Materieel) blijft een belangrijke tak van sport. Wegens de aanhoudende vraag uit de markt bieden we onze opdrachtgevers inmiddels ook de detachering van Schadeacceptanten. Vorig jaar zijn we gestart met de Business Unit Pensioen. Onze ambitie is om de komende jaren verder uit te breiden met het neerzetten van nieuwe Business Units in de detachering van specialisten.

Maar ondanks de groei hou ik vast aan de kracht van onze kleinschaligheid. Ik geloof in het opleiden, begeleiden en inspireren van professionals. Heb jij de ambitie en drive om je verder te ontwikkelen als schadeprofessional, dan kom ik graag met je in contact.

Lees meer over de mogelijkheden binnen DEKRA People

Wil je dit interview verder delen?
Contactgegevens

CareerGuide

Argonweg 14
1362 AA Almere

Postbus 60184
1320 AE Almere

Tel: 036 - 7440 136

KvK 32090652
ING Bank NL91INGB065.42.67.456
BTW NL.8106.57.041.B01

Wie we zijn

Schadecarriere.nl is onderdeel van het platform van CareerGuide, 25 vacaturebanken voor specialisten!
Onze vacaturebanken (geen bemiddeling) bieden professionals relevante vacatures binnen hun expertise.

Ook een vacature plaatsen? Neem contact met ons op:


Nienke Smit   Pieter Lammers
Nienke Smit
n.smit@careerguide.nl
06-41454957
  Pieter Lammers
p.lammers@careerguide.nl
06-41454956
Linkedin    Twitter    Contact met Nienke Smit via WhatsApp   Linkedin    Twitter    Contact met Pieter Lammers via WhatsApp