vergrootglas
Vacatures voor Schade Specialisten

KPMG: “Univé biedt beste klantervaring van alle verzekeraars”

Bron: Ingrid Wiechers, Commercieel directeur Univé - 15 mei 2018

Van alle verzekeraars biedt Univé de beste klantervaring aan Nederlandse consumenten. Dit blijkt uit de Nederlandse Customer Experience Excellence Analysis 2018, een onderzoek van KPMG onder ruim vijfduizend Nederlandse consumenten naar de vraag hoe zij ruim tweehonderd verschillende merken in tien verschillende branches ervaren. Met een rapportcijfer van 7,54 neemt Univé van alle tweehonderd onderzochte bedrijven de twaalfde plaats in.

Altijd in de buurt
Voor het onderzoek heeft KPMG gekeken naar zes aspecten die de ervaring van consumenten met organisaties bepalen. “Dat zijn de mate van personalisatie, de integriteit van het bedrijf en de manier waarop omgegaan wordt met klantverwachtingen”, zegt Jan-Paul van Term, partner Customer Advisory bij KPMG. Van Term: “Daarnaast is het inlevingsvermogen in de klant, de effectiviteit waarmee de aankoop van een product tot stand komt en de mate waarin een organisatie erin slaagt een probleem met de klant op te lossen. Univé positioneert zich uitstekend als een financiële partner die altijd in de buurt is, maakt dit ook waar en is daarmee een merk dat je kunt vertrouwen.”

Maatwerk
Commercieel directeur Ingrid Wiechers van Univé is ontzettend blij en trots met de behaalde eerste plaats: “Het bieden van een uitstekende klantervaring staat bij Univé hoog in het vaandel en is iets dat zich afspeelt binnen alle kanalen: online, telefonisch, chat, social, app en natuurlijk in een van de 120 Univé winkels of bij de afdeling klantenservice. Het onderzoek maakt duidelijk dat klanten in toenemende mate een klantervaring op maat verwachten. Samen met KPMG zien we dat data, technologie, analyse en een aansprekende visie op de klant hiervoor onontbeerlijk zijn.”

Personalisatie en integriteit
Uit het onderzoek van KPMG blijkt dat de Nederlandse consument de meeste waarde hecht aan een persoonlijke benadering en aan integriteit. Van Term: “Hierbij gaat het met name om het vermogen van een bedrijf om de consument op de juiste wijze te prikkelen en hem emotioneel aan het merk te binden. En van belang is geloofwaardigheid. In de top van de ranglijst bevinden zich vooral bedrijven die de klant centraal stellen, een persoonlijk aanbod hebben en betrouwbaar zijn en beloftes waar maken. En hoe heftiger de concurrentie op een bepaalde markt is, des te beter blijkt de klantervaring in het algemeen.”

Het onderzoeksrapport van KPMG kunt u hier vinden.

Lees meer over de mogelijkheden binnen Univé

Wil je dit nieuwsbericht verder delen?
Contactgegevens

CareerGuide

Argonweg 14
1362 AA Almere

Postbus 60184
1320 AE Almere

Tel: 036 - 7440 136

KvK 32090652
ING Bank NL91INGB065.42.67.456
BTW NL.8106.57.041.B01

Wie we zijn

Schadecarriere.nl is onderdeel van het platform van CareerGuide, 25 vacaturebanken voor specialisten!
Onze vacaturebanken (geen bemiddeling) bieden professionals relevante vacatures binnen hun expertise.

Ook een vacature plaatsen? Neem contact met ons op:


Nienke Smit   Pieter Lammers
Nienke Smit
n.smit@careerguide.nl
06-41454957
  Pieter Lammers
p.lammers@careerguide.nl
06-41454956
Linkedin    Twitter    Contact met Nienke Smit via WhatsApp   Linkedin    Twitter    Contact met Pieter Lammers via WhatsApp