
Verzekeraars missen aansluiting met markt
Voorkeur voor ‘beste product’
De marktwensen brengen de behoeften van consumenten in de verzekeringsmarkt in kaart. Het ‘beste product’ is met 43% de belangrijkste wens. Toch scoren verzekeraars hier veruit het laagst (3,21) op van alle waardestrategieëen. Verzekeraars zouden hun focus daarom meer moeten richten op het leveren van het beste product. Wie dit doet, ontwikkelt toonaangevende en innovatieve oplossingen die de standaard in de markt bepalen.
Weinig servicebehoefte bij verzekeringen
Van de drie waardestrategieën is de behoefte aan service het laagst. Slechts een kwart (25%) van de Nederlanders ziet ‘beste service’ als belangrijkste strategie. Dit is aanzienlijk lager dan ‘lage prijs’ (32%) en ‘beste product’ (43%). Een mogelijke verklaring hiervoor is dat de verzekeringsmarkt tegenwoordig weinig fysiek en persoonlijk contact kent. Bijna alle verzekeringen kunnen online worden afgesloten.
[....]