Partijen op één lijn krijgen is de echte uitdaging

Partijen op één lijn krijgen is de echte uitdaging

In gesprek met Sarah Gordijn, Expert Personenschade bij DEKRA Claims & Expertise

‘Ik zoek afwisseling. Niet in de breedte, maar juist binnen het specialisme. Daar voel ik mij het beste bij en juist met die variëteit aan ervaringen zijn slachtoffers het meest geholpen. Want aan welke kant je ook van de tafel zit, dat is waar het om draait: samen zorgen dat het slachtoffer zo snel mogelijk zijn of haar leven weer kan oppakken.’

Belangenbehartiger

 Sarah Gordijn is sinds kort Expert Personenschade bij DEKRA Claims. Zij begon haar loopbaan als advocaat maar gaf deze een verrassende wending. ‘Ik deed veel zaken binnen het personen- en familierecht en strafrecht. Ik vond het leuk om daarin mijn klanten terzijde te staan, maar inhoudelijk trok het me niet. Ik zocht specialisme en werd getrokken door de dynamiek van letselschade. De overstap naar een rechtsbijstandsverzekeraar lag vervolgens voor de hand waar ik als Belangenbehartiger Letsel aan de slag kon.’

Letselschadebehandelaar

 ‘In die rol had ik veel te maken met verzekeraars als tegenpartij. In essentie gaven zij sturing aan het proces, stelden grenzen en kwamen met voorstellen en oplossingen. Het opkomen voor de belangen van de klant gaf me voldoening, maar de echt inhoudelijke uitdaging lag in mijn ogen toch bij die verzekeraar. Daarom heb ik de switch naar de andere kant van de tafel gemaakt. En om mezelf niet helemaal vast te leggen gekozen voor DEKRA People als werkgever. Zij boden mij de kans om bij verschillende organisaties ervaring op te doen als Letselschadebehandelaar en eventueel ook nog als Belangenbehartiger. Dat laatste heb ik op mijn verzoek overigens nooit meer gedaan.’

In de rol van Letselschadebehandelaar word je op een tweetal terrein enorm uitgedaagd. Juridisch is vooral het aansprakelijkheidsvraagstuk erg boeiend, vooral daar waar het draait om bedrijfsaansprakelijkheid. Maar waar je echt het verschil mee maakt is het samenbrengen van partijen. Slachtoffers belanden in een wereld van experts, specialisten, verzekeraars en belangenbehartigers die hoewel ze het beste met je voor hebben, niet altijd even goed samenwerken. Die partijen op één lijn krijgen is de echte uitdaging.’ 

Expert Personenschade

 Door de jaren heen heeft DEKRA People veel energie gestoken in mijn ontwikkeling als professional. Door de keuze van opdrachten, maar vooral ook door oor te hebben voor mijn persoonlijke wensen. Zo heb ik coachende ervaring op kunnen doen door junioren op te leiden. Maar daar ligt voorlopig niet echt mijn hart. Waar ik wel op aansloeg is de rol van Expert Personenschade. Hier kwam ik in mijn werk veelvuldig mee in aanraking en toen ik een paar keer had meegelopen wist ik het zeker; dat wil ik ook. Die ambitie is per 1 maart realiteit geworden na mijn overstap naar DEKRA Claims & Expertise. Als Expert Personenschade praat je met slachtoffers, breng je in kaart wat de oorzaak en gevolgen zijn van een ongeval en adviseer je verzekeraars over de te volgen stappen. Weer een andere rol in het proces, met naar ik verwacht nog meer impact.’

Lees meer over de mogelijkheden bij DEKRA People en DEKRA Claims & Expertise >>