schadecarriere.nl

What if the insurance industry stopped asking customers to navigate processes and delivered instant solutions?

Nieuws
21-01-2025
Sirma Boshnakova
Instead of providing relief when it is needed most, the insurance industry frequently adds to the frustration by delivering processes rather than solutions.
  • The insurance industry has a unique and transformative opportunity to rethink how it operates by embracing ultra-personalized platforms that put the customer at the centre.
  • Emerging technologies are our chance to revolutionize the customer journey – removing friction, exceeding expectations and transforming how people perceive and interact with insurance.

We can all feel overwhelmed by the furious rate at which new technologies come at us – a pace that exceeds any time in history. Floundering in this complexity, customers want simplicity and reliability. Yet, what they too often receive is a patchwork of disconnected systems, cumbersome processes and reactive responses that fail to solve their needs in critical moments.

Instead of providing relief when it is needed most, insurance frequently adds to the frustration by delivering processes rather than solutions. But it doesn’t have to be this way. I believe the insurance industry has a unique and transformative opportunity to rethink how we operate by embracing ultra-personalized platforms that put the customer at the centre.

This is not an incremental change – it is a radical shift. It’s about removing friction from people’s lives, delivering real solutions and positioning insurance as a force for good for society. The stakes couldn’t be higher. Without this transformation, our industry risks irrelevance and stagnation in a world where customer expectations are rising dramatically.

[....]

Lees verder op: World Economic Form

Gerelateerde vacatures

Geïnteresseerd in een carrière bij organisaties in ditzelfde vakgebied? Bekijk hieronder de gerelateerde vacatures en vind de perfecte match voor jou!
DUPI Group
Marktconform
Medior
Rotterdam
Als Risk Engineer & Underwriter CAR/Engineering bij DUPI identificeer, analyseer en beoordeel je risico’s voor technische installaties en bouwprojecten. Je zorgt voor een winstgevende portefeuille door technische inzichten te combineren...
Zicht
3.838 - 6.581
Junior, Medior
Roermond
Als Accountmanager verzekeringen bij Zicht zorg je ervoor dat bedrijven goed verzekerd zijn tegen bedrijfsrisico's. Je werkt nauw samen met verzekeringsadviseurs en biedt deskundig advies aan zakelijke relaties. Met jouw...
Sedgwick
Marktconform
Medior, Senior
Rotterdam
Als Senior schade-expert bouwkundige aansprakelijkheid en Construction All Risks (CAR) bij Sedgwick begeleid je zelfstandig het schadeproces van bouwschade, onderzoek je oorzaken, bepaal je schadebedragen, onderhoud je contact met betrokkenen...
Achmea
3.211 - 4.310
Medior
Apeldoorn

Ben jij een echte verbinder en commercieel ingesteld? Start dan als Specialist zakelijke schadeverzekeringen Intermediair bij Avéro Achmea in Apeldoorn. Met jouw gedrevenheid, luisterend oor en je vermogen om door...