What if the insurance industry stopped asking customers to navigate processes and delivered instant solutions?

Nieuws
21-01-2025
Sirma Boshnakova
Instead of providing relief when it is needed most, the insurance industry frequently adds to the frustration by delivering processes rather than solutions.
  • The insurance industry has a unique and transformative opportunity to rethink how it operates by embracing ultra-personalized platforms that put the customer at the centre.
  • Emerging technologies are our chance to revolutionize the customer journey – removing friction, exceeding expectations and transforming how people perceive and interact with insurance.

We can all feel overwhelmed by the furious rate at which new technologies come at us – a pace that exceeds any time in history. Floundering in this complexity, customers want simplicity and reliability. Yet, what they too often receive is a patchwork of disconnected systems, cumbersome processes and reactive responses that fail to solve their needs in critical moments.

Instead of providing relief when it is needed most, insurance frequently adds to the frustration by delivering processes rather than solutions. But it doesn’t have to be this way. I believe the insurance industry has a unique and transformative opportunity to rethink how we operate by embracing ultra-personalized platforms that put the customer at the centre.

This is not an incremental change – it is a radical shift. It’s about removing friction from people’s lives, delivering real solutions and positioning insurance as a force for good for society. The stakes couldn’t be higher. Without this transformation, our industry risks irrelevance and stagnation in a world where customer expectations are rising dramatically.

[....]

Lees verder op: World Economic Form

Gerelateerde vacatures

Geïnteresseerd in een carrière bij organisaties in ditzelfde vakgebied? Bekijk hieronder de gerelateerde vacatures en vind de perfecte match voor jou!
DEKRA
Marktconform
Medior
Enschede
Wij zijn op zoek naar getalenteerde bouwkundige schade-experts die momenteel actief zijn in de bouwsector. Bijvoorbeeld als werkvoorbereider, technisch manager, accountmanager, technisch adviseur, calculator, projectmanager of bouwmanager.
DEKRA
Marktconform
Medior
Heerenveen
Wij zijn op zoek naar getalenteerde bouwkundige schade-experts die momenteel actief zijn in de bouwsector. Bijvoorbeeld als werkvoorbereider, technisch manager, accountmanager, technisch adviseur, calculator, projectmanager of bouwmanager.
Hienfeld
Marktconform
Junior, Medior
Diemen
Ben jij een nauwkeurige en oplossingsgerichte professional met passie voor klantgerichte service? Ter uitbreiding van het claims teams zijn wij op zoek naar een claims handler.
DEKRA
Marktconform
Medior, Senior
Apeldoorn
Wij bieden je een uitdagende en afwisselende functie binnen een dynamische omgeving, met volop mogelijkheden voor persoonlijke en professionele ontwikkeling. Ben jij de bouwkundig schade-expert die wij zoeken en ben...