schadecarriere.nl

What if the insurance industry stopped asking customers to navigate processes and delivered instant solutions?

Nieuws
21-01-2025
Sirma Boshnakova
Instead of providing relief when it is needed most, the insurance industry frequently adds to the frustration by delivering processes rather than solutions.
  • The insurance industry has a unique and transformative opportunity to rethink how it operates by embracing ultra-personalized platforms that put the customer at the centre.
  • Emerging technologies are our chance to revolutionize the customer journey – removing friction, exceeding expectations and transforming how people perceive and interact with insurance.

We can all feel overwhelmed by the furious rate at which new technologies come at us – a pace that exceeds any time in history. Floundering in this complexity, customers want simplicity and reliability. Yet, what they too often receive is a patchwork of disconnected systems, cumbersome processes and reactive responses that fail to solve their needs in critical moments.

Instead of providing relief when it is needed most, insurance frequently adds to the frustration by delivering processes rather than solutions. But it doesn’t have to be this way. I believe the insurance industry has a unique and transformative opportunity to rethink how we operate by embracing ultra-personalized platforms that put the customer at the centre.

This is not an incremental change – it is a radical shift. It’s about removing friction from people’s lives, delivering real solutions and positioning insurance as a force for good for society. The stakes couldn’t be higher. Without this transformation, our industry risks irrelevance and stagnation in a world where customer expectations are rising dramatically.

[....]

Lees verder op: World Economic Form

Gerelateerde vacatures

Geïnteresseerd in een carrière bij organisaties in ditzelfde vakgebied? Bekijk hieronder de gerelateerde vacatures en vind de perfecte match voor jou!
Insify
Marktconform
Medior
Amsterdam
Als Senior Insurance Specialist - French market bij Insify ben je het eerste aanspreekpunt voor klanten en leid je een team in Frankrijk. Je helpt bij P&C en MRP vragen,...
Certe Groep
Marktconform
Medior
Coevorden of Veenendaal
Als Schadebehandelaar bij Assuradeuren Gilde beoordeel je schadeclaims op polisdekking en aansprakelijkheid. Je onderhoudt proactief contact met betrokken partijen, signaleert mogelijke fraude en draagt bij aan procesverbeteringen, met als doel...
ING
4.596 - 7.460
Medior
Amsterdam
Als Legal Expert Insurances & Mortgages bij ING Legal NL adviseer je over verzekeringsdistributie en hypotheken. Je ondersteunt interne klanten met juridische kwesties, documentatie, en naleving van wetgeving. Werk samen...
Achmea
4.506 - 6.356
Medior
Apeldoorn
Als Jurist verzekerings- en aansprakelijkheidsrecht bij Achmea adviseer je schadebehandelaars over complexe juridische vraagstukken. Je vertaalt juridische kwesties in pragmatische adviezen en vertegenwoordigt Achmea in civiele en Kifid-procedures, met een...