schadecarriere.nl

What if the insurance industry stopped asking customers to navigate processes and delivered instant solutions?

Nieuws
21-01-2025
Sirma Boshnakova
Instead of providing relief when it is needed most, the insurance industry frequently adds to the frustration by delivering processes rather than solutions.
  • The insurance industry has a unique and transformative opportunity to rethink how it operates by embracing ultra-personalized platforms that put the customer at the centre.
  • Emerging technologies are our chance to revolutionize the customer journey – removing friction, exceeding expectations and transforming how people perceive and interact with insurance.

We can all feel overwhelmed by the furious rate at which new technologies come at us – a pace that exceeds any time in history. Floundering in this complexity, customers want simplicity and reliability. Yet, what they too often receive is a patchwork of disconnected systems, cumbersome processes and reactive responses that fail to solve their needs in critical moments.

Instead of providing relief when it is needed most, insurance frequently adds to the frustration by delivering processes rather than solutions. But it doesn’t have to be this way. I believe the insurance industry has a unique and transformative opportunity to rethink how we operate by embracing ultra-personalized platforms that put the customer at the centre.

This is not an incremental change – it is a radical shift. It’s about removing friction from people’s lives, delivering real solutions and positioning insurance as a force for good for society. The stakes couldn’t be higher. Without this transformation, our industry risks irrelevance and stagnation in a world where customer expectations are rising dramatically.

[....]

Lees verder op: World Economic Form

Gerelateerde vacatures

Geïnteresseerd in een carrière bij organisaties in ditzelfde vakgebied? Bekijk hieronder de gerelateerde vacatures en vind de perfecte match voor jou!
Achmea
3.569 - 4.853
Junior, Medior
Meerdere locaties
Als Letselschadebehandelaar met klachtenspecialisatie bij Achmea speel je een cruciale rol in het verbeteren van klanttevredenheid en het herstellen van vertrouwen bij ontevreden klanten. Je werkt met een team aan...
Achmea
4.009 - 5.505
Medior
Regio Den Haag, Rotterdam eo
Als Letselschaderegelaar bij Achmea werk je in een dynamische omgeving met veel vrijheid en verantwoordelijkheid. Je onderzoekt letselschadedossiers, bezoekt cliënten en belangenbehartigers, en stemt schaderegelingen af. Je werkt zelfstandig maar...
CED Interim Professionals
4.425 - 6.382
Medior, Senior
Amsterdam
Als Expert Personenschade - vast bij CED Interim Professionals werk je zelfstandig aan het oplossen van personenschadezaken. Je bouwt snel vertrouwen op en denkt in oplossingen. De functie biedt flexibiliteit,...
Achmea
4.009 - 5.505
Medior
Apeldoorn
Als Teammanager Klantenservice Wonen & Onderweg bij Centraal Beheer leid je een team van 15-20 klantcontactmedewerkers. Je waarborgt kwalitatief klantcontact, coacht je team, en monitort KPI's zoals NPS. Je stimuleert...