schadecarriere.nl

What if the insurance industry stopped asking customers to navigate processes and delivered instant solutions?

Nieuws
21-01-2025
Sirma Boshnakova
Instead of providing relief when it is needed most, the insurance industry frequently adds to the frustration by delivering processes rather than solutions.
  • The insurance industry has a unique and transformative opportunity to rethink how it operates by embracing ultra-personalized platforms that put the customer at the centre.
  • Emerging technologies are our chance to revolutionize the customer journey – removing friction, exceeding expectations and transforming how people perceive and interact with insurance.

We can all feel overwhelmed by the furious rate at which new technologies come at us – a pace that exceeds any time in history. Floundering in this complexity, customers want simplicity and reliability. Yet, what they too often receive is a patchwork of disconnected systems, cumbersome processes and reactive responses that fail to solve their needs in critical moments.

Instead of providing relief when it is needed most, insurance frequently adds to the frustration by delivering processes rather than solutions. But it doesn’t have to be this way. I believe the insurance industry has a unique and transformative opportunity to rethink how we operate by embracing ultra-personalized platforms that put the customer at the centre.

This is not an incremental change – it is a radical shift. It’s about removing friction from people’s lives, delivering real solutions and positioning insurance as a force for good for society. The stakes couldn’t be higher. Without this transformation, our industry risks irrelevance and stagnation in a world where customer expectations are rising dramatically.

[....]

Lees verder op: World Economic Form

Gerelateerde vacatures

Geïnteresseerd in een carrière bij organisaties in ditzelfde vakgebied? Bekijk hieronder de gerelateerde vacatures en vind de perfecte match voor jou!
Achmea
4.506 - 6.356
Medior
Apeldoorn
Als Acceptant Aansprakelijkheid bij Achmea beoordeel je complexe aansprakelijkheidsrisico's en bied je maatwerkoplossingen. Je accepteert verzekeringsaanvragen, bepaalt voorwaarden en premies, en levert een bijdrage aan het acceptatiebeleid. Je onderhoudt relaties...
Achmea
3.211 - 4.310
Junior
Apeldoorn
Als schadebehandelaar VvE Brand Zakelijk in Apeldoorn behandel je schadeclaims voor VvE-brandverzekeringen, beheer je complxe dossiers, neem je beslissingen over de dekking en onderhoud je contact met belanghebbenden.
De Nederlandsche Bank
4.100 - 6.800
Medior
Amsterdam
Als Medior Toezichthouder Verzekeraars bij De Nederlandsche Bank hou je toezicht op internationale verzekeraars. Je identificeert risico's en ontwikkelt interventiestrategieën. Je werkt samen met specialisten en verzekeraars, en groeit naar...
Zicht
3.052 - 5.098
Junior, Medior
Rijswijk
Als Relatiebeheerder zakelijke verzekeringen bij Zicht ben je het eerste aanspreekpunt voor je klantenportefeuille van MKB-relaties. Je adviseert telefonisch en per mail over schade- en inkomensverzekeringen, signaleert commerciële kansen en...