Careerguide

What if the insurance industry stopped asking customers to navigate processes and delivered instant solutions?

Nieuws
21-01-2025
Sirma Boshnakova
Instead of providing relief when it is needed most, the insurance industry frequently adds to the frustration by delivering processes rather than solutions.
  • The insurance industry has a unique and transformative opportunity to rethink how it operates by embracing ultra-personalized platforms that put the customer at the centre.
  • Emerging technologies are our chance to revolutionize the customer journey – removing friction, exceeding expectations and transforming how people perceive and interact with insurance.

We can all feel overwhelmed by the furious rate at which new technologies come at us – a pace that exceeds any time in history. Floundering in this complexity, customers want simplicity and reliability. Yet, what they too often receive is a patchwork of disconnected systems, cumbersome processes and reactive responses that fail to solve their needs in critical moments.

Instead of providing relief when it is needed most, insurance frequently adds to the frustration by delivering processes rather than solutions. But it doesn’t have to be this way. I believe the insurance industry has a unique and transformative opportunity to rethink how we operate by embracing ultra-personalized platforms that put the customer at the centre.

This is not an incremental change – it is a radical shift. It’s about removing friction from people’s lives, delivering real solutions and positioning insurance as a force for good for society. The stakes couldn’t be higher. Without this transformation, our industry risks irrelevance and stagnation in a world where customer expectations are rising dramatically.

[....]

Lees verder op: World Economic Form

Gerelateerde vacatures

Geïnteresseerd in een carrière bij organisaties in ditzelfde vakgebied? Bekijk hieronder de gerelateerde vacatures en vind de perfecte match voor jou!
Top vacature
Turien & Co
4.023 - 5.697
Junior, Medior
Alkmaar
Als (senior) personenschadebehandelaar bij Turien & Co. help je slachtoffers van letselschade zorgvuldig en empathisch bij de afwikkeling van hun schade, waarbij je zelfstandig complexe dossiers behandelt en schakelt met...
Top vacature
Zicht
3.838 - 6.581
Medior
Rijswijk
Als Accountmanager zakelijke verzekeringen (32 - 40 uur) bij Zicht ben je het aanspreekpunt voor zakelijke relaties en bied je deskundig verzekeringsadvies. Je helpt bedrijven bij het afdekken van bedrijfsrisico's...
Top vacature
Sedgwick
Marktconform
Medior, Junior
Amstelveen
Als Administratief Medewerker bij Sedgwick voer je diverse administratieve taken uit binnen medische dossiers, zoals postverwerking, dossierbeheer, en het plannen van afspraken. Je werkt in een team, schakelt snel tussen...
Top vacature
Sedgwick
Marktconform
Senior
Rotterdam
Als Kwaliteitsmanager schade-expertise (m.n. Brand/Property) bij Sedgwick speel je een cruciale rol in het waarborgen van de kwaliteit van rapporten en correspondentie. Je zorgt voor nauwkeurige en uniforme documenten, deelt...